Sunday, April 6, 2014

Assalamualaikum wbt




Uhuk uhukkk.. Batuk saya sebab lama sangat dah tak menjengah blog ni. Biasa lah semua benda ada musim. Termasuklah musim blog. Dulu tingkatan 4 rajin la update semua. La ni, maleh la... 


Kenapa tiba2 je mood nak berblog kembali? Haha sunyi?


Baiklah, saya bukanla orang lama. Bukan juga orang baru. Tapi aku bukan lagi yang dulu.. Cewah. I know you all singing, not reading when it come to aku bukan yang dulu tuuu! Haha jangan tipu!!


When something big came up to your life, that the things will make your life change 360 degree, upside down, emotional, mentally and physically? Do you blame others? 


Naaaaahhhh, you did it wrong when it come to whom we should blame to. Its ourselves. Yes we, us, I, you and me. Look at yourself. Mungkin kita ada terlepas pandang sesuatu. Mungkin kita tak perasan akan kesilapan kita. Betul kata orang bila mana satu jari yang menunjuk ke arah orang lain, tapi 4 lagi menunjuk ke arah kita. So, cuba la. Cuba secuba cubanya agar tidak menyalahkan orang lain, kecuali ada bukti yang kukuh, Selagi itu, kita tengok diri kita sendiri. Istigfar dan renung kembali. Mungkin kita juga yang silap. Im trying too. A lots. 


But bare in your mind, to be happy, you need to let go something heartache. So be happy guys.. You deserve that..


Coz a minutes you waste on tears, it will never comeback and you wasting a minutes of happiness. La tahzan. Jangan bersedih, esungguhnya Allah bersama kita. Selalulah ingat padaNya. Ya, ini karangan ni adalah ingatan buat diriku juga buat dirimu.


Saya bukan terbaik, tapi saya nak post benda baik. InsyALLAH, saya tulis, awak baca. Sama2 dapat info. Walaupun post ni takdak info pon. Hehehe, start right away! Post something better, nicer, and think before post. You might regret it like me. Wasting on something that very unnecessary. Huh that golden time would never comeback. And my regret will be my past memories. Move on!


Lighten your days with Quran, insyALLAH. Together toward better muslim / muslimah. Im not saying that im better. Im way too far from that. But i really want to share this. So dont offend me...






Sekian,
Assalamualaikum. 

No comments: